پزشكي و سلامت
۱۳ دى ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۵:۴۲| بازدید: | نویسنده ftmh klni | نظرات (0)

اثرات راه رفتن در آب چيست🏊🏄🏊
راه رفتن ورزش بسيار مفيدي است كه تاثيرات زير را دارد
تقويت عضلات اندام تحتاني و تنه
قوي و محكم تر كردن استخوان هاي لگن و ستون مهره و اندام تحتاني و پيشگيري از پوكي استخوان
افزايش جريان خون و تنفس و كمك به كاركرد بهتر قلب و ريه و پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي
 
اين تاثيرات وقتي حداكثر هستند كه بصورت راه رفتن روي زمين باشند. پس كسي كه ميتواند روي زمين راه برود اصولا نيازي به راه رفتن در آب ندارد. راه رفتن روي زمين به مراتب كمك بيشتري به سلامتي ميكند تا راه رفتن در استخر، مگر در مواردي كه بيمار به عللي نتواند آن را انجام دهد. بطور مثال
به علت بيماري هاي قلبي راه رفتن روي زمين فشار زيادي به سيستم قلبي عروقي وارد كند (راه رفتن بر روي زمين نياز به انرژي بيشتري داشته و براي برآورده كردن اين انرژي قلب و ريه بايد بيشتر كار كنند)
به علت بيماري مفصلي يا استخواني در اندام تحتاني راه رفتن روي زمين موجب درد اندام شود (در كسي كه به هر علتي از درد اندام رنج ميبرد راه رفتن روي زمين ممكن است موجب افزايش فشار بر روي بافت آزرده و در نتيجه افزايش درد شود)
ادامه مطلب👇👇👇 وقتي فرد در آب غوطه ور ميشود سبك و كم وزن ميشود. اين كاهش وزن از چند جنبه ميتواند به بيمار كمك كند. 
 با سبك شدن وزن، انرژي كمتري براي راه رفتن مورد نياز است. در نتيجه بيماراني كه ظرفيت قلبي عروقي و ريوي اندكي دارند ميتوانند بهتر در آب راه بروند. كساني كه به بيماري هاي قلبي عروقي و ريوي مبتلا هستند ممكن است با كمي راه رفتن بر روي زمين دچار تنگي نفس شوند. پس راه نميروند. اين راه نرفتن ميتواند بسرعت موجب ضعف عضلات تنه و اندام تحتاني شود. اين ضعف عضلاني از يك طرف آنها را ناتوان تر كرده و از طرف ديگر موجب بروز دردهاي پراكنده در بدن بخصوص كمردرد و درد زانو ميشود. اين بيماران با راه رفتن در آب ميتوانند قدرت عضلاني تنه و اندام تحتاني خود را حفظ كرده و يا حتي بهتر كنند.سبك شدن در آب موجب ميشود به بافت ها و ساختمان هاي اندام تحتاني فشار كمتري وارد شود. كساني كه رد تنه و اندام تحتاني خود به بيماري هاي استخوان، مفصل، تاندون، رباط، عضله و ديگر بافت ها دچار هستند ممكن است با راه رفتن دچار افزايش درد شوند. اين عاملي ميشود تا فرد كمتر راه برود و همين كم راه رفتن ميتواند موجب كاهش قدرت عضلات تنه و اندام تحتاني و بدنبال آن افزايش شدت درد شود. با راه رفتن در آب بيمار راحت تر مفاصل خود را حركت ميدهد. از طرف ديگر اگر حرارت آب كمي بالا بوده و گرم باشد همين گرما درد بيمار را كمتر كرده و به حركت اندام و مفاصل وي كمك ميكند
با اين حال بايد به ياد داشت كه راه رفتن در آب تاثيري در افزايش قدرت و استحكام استخوان ها و پيشگيري از پوكي استخوان ندارد.
 
چگونه در آب راه برويم
راه رفتن در آب مانند هر ورزش ديگر بايد به آرامي شروع شود. در ابتدا حدود پنج دقيقه به آهستگي در آب راه برويد و سپس بتدريج سرعت راه رفتن خود را افزايش دهيد.
اگر به بيماري قلبي عروقي يا تنفسي مبتلا  هستيد مواظب باشيد تا بطور ناگهاني در معرض تغيير دما قرار نگيريد. درجه حرارت آب دوش قبل از استخر و آب خود استخر بايد طوري باشد كه زياد گرم يا زياد سرد نباشد. اگر درجه حرارت آب با دماي محيط متفاوت است به تدريج بدن خود را در معرض آب قرار دهيد تا فشاري به سيستم قلبي عروقي شما وارد نشود.
اگر به منظور كاهش دردهاي كمر و يا زانو در آب راه ميرويد و ميخواهيد از راه رفتن در آب نفع بيشتر ببريد بايد راه رفتن خود در آب را كمي سريعتر انجام دهيد بطوريكه در حين راه رفتن مقاومت آب را در مقابل ران هاي خود احساس كنيد. در ابتدا آهسته راه برويد ولي بتدريج سرعت خود را بيشتر كرده بصورتي كه احساس كنيد پاهاي شما آب را شكافته و به جلو ميرود. با اين كار بايد بتوانيد مقاومت آب را در جلوي ران و ساق هاي خود احساس كنيد. اين طرز راه رفتن موجب ميشود عضلات شكم و عضلات اطراف ستون مهره و عضلات چهارسر ران شما بتدريج قوي تر شده و بدنبال آن كمردرد و درد زانوي شما بتدريج كاهش ميابد.
اگر توان حركتي كمي داريد مواظب راه رفتن خود در استخر باشيد. با احتياط قدم برداريد تا در استخر ليز نخوريد. كف استخر ممكن است بيش از حد ليز باشد بخصوص در قسمت هايي كه رنگ شده است. براي بهتر راه رفتن ميتوانيد از دمپايي هاي مخصوص استفاده كنيد تا تعادل شما بهتر حفظ شود.
اگر مشكل قلبي عروقي يا تنفسي داريد بهتر است از استخرهايي استفاده كنيد كه براي ضد عفوني آب نه از كلر بلكه از ازن Ozone استفاده ميكنند. در استخرهايي كه از كلر براي ضد عفوني آب استفاده ميكنند غلظت زياد گاز كلر در هواي استخر ممكن است براي شما سيستم تنفسي شما خوب نباشد.

@pezeshki

برچسب‌ها: ،

پزشكي و سلامت
۱۳ دى ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰:۴۲| بازدید: | نویسنده ftmh klni | نظرات (0)

خواص انبه 

انبه از 4000 سال پيش وجود داشته است انبه رسيده از نظر طب قديم ايران گرم و خشك و نارس آن سرد و خشك است . انبه نارس توليد كننده بلغم و سودا در بدن مي باشد .ادامه مطلب👇👇👇1)انبه بسيار مقوي بوده و تقويت كننده بدن است .

 2)انبه تقويت كننده قواي جنسي است .
 3)رنگ صورت را درخشان مي كند .
 4)دهان را خوشبو مي كند .
 5)ادرار آور است .
 6)يبوست را برطرف مي كند .
 7)انبه داراي مقدر زيادي اسيد گاليك است . بنبراين سيستم هضم را ضد عفوني و تميز مي كند .
 8)انبه تميز كننده خون مي باشد .
 9)خوردن انبه بوي بد بدن را از بين مي برد .
 10)انبه حرارت بدن را كاهش مي دهد و تب را پائين مي آرود .
 11)براي رفع اسهال مفيد است .
 12)خوردن انبه ، سردرد ، تنگي نفس و سرفه را از بين مي برد .
 13)براي درمان بواسير مفيد است .
 14)عطش را برطرف مي كند.
 15)انبه چون گرم است براي گرم مزاجان مناسب نيست و اين اشخاص بايد آنرا با سكنجبين بخورند .
 
كاهنده فشار خون
اين ميوه از منابع بسيار خوب پتاسيم به حساب مي آيد، طوري كه مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصيه مي شود.
اين ميوه انديس گلايسمي بالايي نيز دارد، يعني وقتي مصرف شود، قند خون به يكباره افزايش پيدا مي كند و موجب ترشح هورمون انسولين مي شود. با ترشح اين هورمون، قند به داخل سلول ها وارد شده و دوباره افت پيدا مي كند. به همين دليل فرد دوباره احساس گرسنگي مي كند و همين موضوع موجب زود به زود گرسنه شدن فرد و پرخوري او مي شود.
افراد ديابتي اين ميوه را بايد با احتياط مصرف كنند، زيرا نياز به انسولين با خوردن اين ميوه افزايش پيدامي كند.

برچسب‌ها: ،

[ ۱ ]

بقیه صفحات

درباره سایت
موضوعات
موضوعي ثبت نشده است
عضویت در خبرنامه
عضویت لغو عضویت
آرشیو سایت
نظر سنجی سایت
نتیجه
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
لینک های تبادلی اتوماتیک
فاقد لینک
ورود به سایت
نام کاربری :
پسورد :
عضویت در سایت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار سایت
بازدیدکنندگان امروز : 1
بازدیدکنندگان دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
کل بازدیدکنندگان : 1143
دیگر موارد